perjantai 23. lokakuuta 2015

A week without internetz

Netti on ollut toimimatta melkein viikon ja se on tehnyt yllättävän hyvää! Mutta nyt piti sekin asia korjata, sillä tänään mulla oli harjoitteluun liittyvä tapaaminen harjoitteluohjaajan kanssa Skypen välityksellä. Vaikka kohta ollaan jo puolessa välissä, edelleen mulle sattuu uusia, kummallisia tilanteita arjessa. Joe on ollut myös paljon poissa, joten arki-illat sujuu usein yksin kotona kirjaa lukiessa ja lähikojuissa käydessä. Seuraavissa kuvissa kuluneen viikon kohokohtia.

Find a friend

Breakfast with other Finns in Ghana, invited by the Finnish ambassador
@Labadi Beach Hotel

Tilapia-fish (om nom!), jamms-chips, fried plantain and some hot sauce



Birthday invites for the teachers

Finished the first pair of socks
Kävimme yksi perjantai Osussa Emmin, Marian ja muiden paikallisten kanssa syömässä Tilapia-kalaa, joka on maailman parasta ruokaa i-k-i-n-ä mitä olen syönyt! Tilapia on siis kokonainen kypsytetty kala, jonka päällä on sipulia ja tomaattia. Maria suositteli sitä avokadon kanssa, joten kävimme ostamassa sivukojusta muutaman avokadon ja pyysimme keittiötä sekoittamaan sen messiin. Nam! Ja kala tietenkin syödään ghanalaisittain oikealla kädellä ja ruoka jaetaan muutaman tyypin kesken. Ghanalainen tapa syödä yhdessä on jotain niin ihanaa ja tulen kaipaamaan sitä paljon jo nyt!

Koulussa olen päässyt opettamaan monenlaisia asioita ja yksi niistä on neulominen. Myös mun harkkaohjaaja mainitsi, että se auttaa lapsia keskittymään kun on tunneilla jotain tekemistä. Neulomisen suosio onkin kasvanut niin paljon, että mun tarvikkeet eivät millään riitä kaikille. Siksi lapset ovat tuoneet kotoa coctail-tikkuja, joilla he harjoittelevat neulomista. On siinä kuulkaa väkertämistä! Tällä viikolla mulla oli myös synttärit, joita juhlistan vanhojen ja uusien ystävien kanssa lauantaina Labadissa. Päätimme siis askarrella yhdessä lasten kanssa kutsukortteja vieraille. Ja muistin tietenkin itseäni ostamalla ihania kankaita Kaneshie-marketin kolmannesta kerroksesta!

Birthday present for myself, fabric <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti